dissabte, 7 de juny del 2008

Preguntes al President, a el diari "El Punt"

Preguntes al President

Publicada a "El Punt”, el 7 d’octubre de 2007

Em van convidar a Catalunya Ràdio, aquest dilluns. Era una dels ciutadans que vam adreçar una pregunta al President de la Generalitat, Sr. Montilla, en el programa d’en Manel Fuentes. El pacte era fer una pregunta curta i concreta al President, sense dret a rèplica. La meva pregunta va ser: Perquè ens imposen la Línia de MOLT ALTA TENSIÓ per decret llei, sense obrir un debat clar i transparent que demostri la seva necessitat i valori els seu impacte i les possibles alternatives?

El Sr. Montilla no em va respondre, no va fer referència a la declaració d’Utilitat Pública ni al debat que genera. Va utilitzar els arguments de sempre, tancant el tema amb mitges veritats i cap alternativa. No em parlava a mi, llençava la demagògia al vol. Estic segura que el Sr. Montilla respectarà el pacte i trobarà el mitjà per contestar-me. I, per si valora la possibilitat d’obrir un debat ciutadà sincer, em permeto suggerir-li temes: Per què diuen que Catalunya és una illa energètica, sense dir que tenim la línia d’interconexió amb França que importa més electricitat del Pirineu?, El traçat d’una infraestructura es pot carregar el que sigui, o s’ha de desviar per zones que ja estan malmeses (Eix Transversal, TGV, i altres) per fer-hi passar tot? Cóm no produeix impacte, una torre de 40 a 60 metres d’alt? El projecte de la MAT fa entendre a la gent que tot malbaratament d’energia és permès? Quan molts ajuntaments i ciutadans estan inquiets, units i mobilitzats per una causa, el Govern no hauria de cercar interlocutors i interessar-se pel que senten, pensen i volen?

Anna Iglesias, Riudarenes